Nietypowe sposoby pokazania scen rozbieranych: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 14 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
* sfilmowane przez szybę (na przykład okna) | * sfilmowane przez szybę (na przykład okna) | ||
[[Grafika:Kinga_Preis_cztery_noce_z_anna_1.jpg|thumb|center|Kinga Preis - Cztery noce z Anną]] | [[Grafika:Kinga_Preis_cztery_noce_z_anna_1.jpg|thumb|center|Kinga Preis - Cztery noce z Anną]] | ||
* sfilmowane przez kratę w oknie | |||
[[Grafika:Danuta_Stenka_janek_1.jpg|thumb|center|Danuta Stenka - Janek]] | |||
* sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica) | * sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica) | ||
* sfilmowane przez wodę | [[Grafika:Joanna_Trzepiecinska_sztukakochania.jpg|thumb|center|Joanna Trzepiecińska - Sztuka kochania]] | ||
* sfilmowane przez wodę: [[Joanna Pierzak]] - "[[Huśtawka]]" | |||
[[Grafika:Joanna_Pierzak_hustawka_05.jpg||200 px|center]] | |||
* na fotografii pokazywanej w filmie ([[Fotografie związane z filmem|więcej na ten temat tu ->]]) | * na fotografii pokazywanej w filmie ([[Fotografie związane z filmem|więcej na ten temat tu ->]]) | ||
[[Grafika:Sonia_Bohosiewicz-fotozfilmu.jpg|thumb|center|Sonia Bohosiewicz - Rezerwat]] | [[Grafika:Sonia_Bohosiewicz-fotozfilmu.jpg|thumb|center|Sonia Bohosiewicz - Rezerwat]] | ||
* na ekranie telewizyjnym (film w filmie) | * na ekranie telewizyjnym (film w filmie) | ||
[[Grafika:Maria_Probosz_trojkat_bermudzki_1.jpg|thumb|center|Maria Probosz - Trójkąt bermudzki]] | [[Grafika:Maria_Probosz_trojkat_bermudzki_1.jpg|thumb|center|Maria Probosz - Trójkąt bermudzki]] | ||
* na monitorze komputera | * na monitorze komputera | ||
[[Grafika:Natalia_Avelon_wildejungs77.jpg|thumb|center|Natalia Avelon - Wilde Jungs]] | |||
* jako obraz z kamery | * jako obraz z kamery | ||
* jako odbicie w szybie<br/> | [[Grafika:Malgorzata_Socha_stacyjka8.jpg|thumb|center|Małgorzata Socha - Stacyjka]] | ||
* jako obraz z lunety | |||
[[Grafika:Agnieszka_Wagner_niesutmieniakonie_1.jpg|thumb|center|Agnieszka Wagner - BNiesut mienia koni]] | |||
* jako odbicie w szybie | |||
[[Grafika:Katarzyna_Walter_lubie_nietoperze.jpg|thumb|center|Katarzyna Walter - Lubię nietoperze]] | |||
<br/> | |||
Analizując naszą bazę takich sposobów naliczyliśmy ponad pięćdziesiąt. Do niepowtarzalnych lub bardzo rzadkich należą:<br/> | Analizując naszą bazę takich sposobów naliczyliśmy ponad pięćdziesiąt. Do niepowtarzalnych lub bardzo rzadkich należą:<br/> | ||
* nagość pokazana jako odbicie w wodzie | * nagość pokazana jako odbicie w wodzie | ||
[[Grafika:Wanda_Koczeska_rnchotexas.jpg|thumb|center|Wanda Koczeska - Rancho Texas]] | [[Grafika:Wanda_Koczeska_rnchotexas.jpg|thumb|center|Wanda Koczeska - Rancho Texas]] | ||
* nagość na wyświetlaczu kamery | * nagość na wyświetlaczu kamery | ||
* nagość na wyświetlaczu lub wizjerze aparatu fotograficznego | [[Grafika:Elzbieta_Debska_suplement_1.jpg.jpg|thumb|center|Elżbieta Dębska - Suplement]] | ||
* nagość na wyświetlaczu lub wizjerze aparatu fotograficznego: [[Anna Gorajska]] - "[[Szczegół]]" | |||
[[Grafika:Anna_Gorajska_szczegol2.jpg|200 px|center]] | |||
* nagość na slajdzie: [[Agnieszka Grochowska]] - "[[Bez wstydu]]" | * nagość na slajdzie: [[Agnieszka Grochowska]] - "[[Bez wstydu]]" | ||
[[Grafika:Agnieszka_Grochowska_bezwstydu_07.jpg||200 px|center]] | [[Grafika:Agnieszka_Grochowska_bezwstydu_07.jpg||200 px|center]] | ||
Linia 36: | Linia 47: | ||
* nagość na wyświetlaczu komórki: [[Aleksandra Hamkało]] - "[[Big Love]]" | * nagość na wyświetlaczu komórki: [[Aleksandra Hamkało]] - "[[Big Love]]" | ||
[[Grafika:Aleksandra_Hamkalo_biglove33.jpg|200 px|center]] | [[Grafika:Aleksandra_Hamkalo_biglove33.jpg|200 px|center]] | ||
* nagość pokazana jako odbicie w kafelkach: | * nagość pokazana jako odbicie w kafelkach: [[Ewa Dałkowska]] - "[[Sprawa Gorgonowej]]" | ||
[[Grafika:Ewa_Dalkowska_sprawagogonowej_k.jpg|200 px|center | [[Grafika:Ewa_Dalkowska_sprawagogonowej_k.jpg|200 px|center]] | ||
<br/> | <br/> | ||
Bywa również, że ta sama scena rozbierana pokazywana jest zarówno wprost, jak i na jeden (lub więcej) sposobów wymienionych powyżej. | Bywa również, że ta sama scena rozbierana pokazywana jest zarówno wprost, jak i na jeden (lub więcej) sposobów wymienionych powyżej. | ||
Linia 53: | Linia 64: | ||
* scena [[Anna Gorajska|Anny Gorajskiej]] z etiudy "[[Szczegół]]" | * scena [[Anna Gorajska|Anny Gorajskiej]] z etiudy "[[Szczegół]]" | ||
{{clear}} | {{clear}} | ||
[[Category:Ciekawostki]] |
Aktualna wersja na dzień 15:09, 14 maj 2013
Nagość w produkcjach filmowych można pokazać na wiele sposobów. Sceny rozbierane są kręcone z różnej perspektywy, ujęcia realizuje się w rozmaitych planach (ogólnym, pełnym, zbliżeniu, półzbliżeniu itp.).
Ale w zależności od wizji operatorów i reżyserów zdarzają się pomysły na mniej typową prezentację odkrytych wdzięków aktorek (i aktorów).
Oprócz pokazywania wprost, czyli zdecydowanie najczęściej spotykanej formy, sceny rozbierane można też oglądać na przykład:
- jako odbicie w lustrze
- sfilmowane przez szybę (na przykład okna)
- sfilmowane przez kratę w oknie
- sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica)
- sfilmowane przez wodę: Joanna Pierzak - "Huśtawka"
- na fotografii pokazywanej w filmie (więcej na ten temat tu ->)
- na ekranie telewizyjnym (film w filmie)
- na monitorze komputera
- jako obraz z kamery
- jako obraz z lunety
- jako odbicie w szybie
Analizując naszą bazę takich sposobów naliczyliśmy ponad pięćdziesiąt. Do niepowtarzalnych lub bardzo rzadkich należą:
- nagość pokazana jako odbicie w wodzie
- nagość na wyświetlaczu kamery
- nagość na wyświetlaczu lub wizjerze aparatu fotograficznego: Anna Gorajska - "Szczegół"
- nagość na slajdzie: Agnieszka Grochowska - "Bez wstydu"
- nagość na ulotce reklamowej: Katarzyna Paskuda - "Superprodukcja"
- nagość pokazywana poprzez drabinki sali gimnastycznej
- nagość pokazywana przez rosnącą, wysoką trawę: Ewa Skibińska - "Matka Teresa od kotów"
- nagość na ekranie kinowym
- nagość na wyświetlaczu komórki: Aleksandra Hamkało - "Big Love"
- nagość pokazana jako odbicie w kafelkach: Ewa Dałkowska - "Sprawa Gorgonowej"
Bywa również, że ta sama scena rozbierana pokazywana jest zarówno wprost, jak i na jeden (lub więcej) sposobów wymienionych powyżej.
Najbardziej skomplikowany pomysł na pokazanie nagości aktorki to scena z filmu "Ciacho" z udziałem Marty Żmudy Trzebiatowskiej, gdzie biust aktorki zaprezentowano:
- wprost
- jako odbicie w szybie
- poprzez szybę
- na monitorze podglądu więziennego
Tylko w kilku przypadkach nagość aktorek pojawiła się sfilmowana " do góry nogami"- oprócz zilustrowanej powyżej sceny Wandy Koczeskiej z filmu "Rancho Texas" to na przykład:
- scena Małgorzaty Dobrowolskiej z filmu "Careful"
- scena Anny Gorajskiej z etiudy "Szczegół"