Nietypowe sposoby pokazania scen rozbieranych: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
* sfilmowane przez szybę (na przykład okna) | * sfilmowane przez szybę (na przykład okna) | ||
[[Grafika:Kinga_Preis_cztery_noce_z_anna_1.jpg|thumb|center|Kinga Preis - Cztery noce z Anną]] | [[Grafika:Kinga_Preis_cztery_noce_z_anna_1.jpg|thumb|center|Kinga Preis - Cztery noce z Anną]] | ||
* sfilmowane przez kratę w oknie | |||
[[Grafika:Danuta_Stenka_janek_1.jpg|thumb|center|Danuta Stenka - Janek]] | |||
* sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica) | * sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica) | ||
[[Grafika:Joanna_Trzepiecinska_sztukakochania.jpg|thumb|center|Joanna Trzepiecińska - Sztuka kochania]] | [[Grafika:Joanna_Trzepiecinska_sztukakochania.jpg|thumb|center|Joanna Trzepiecińska - Sztuka kochania]] |
Aktualna wersja na dzień 15:09, 14 maj 2013
Nagość w produkcjach filmowych można pokazać na wiele sposobów. Sceny rozbierane są kręcone z różnej perspektywy, ujęcia realizuje się w rozmaitych planach (ogólnym, pełnym, zbliżeniu, półzbliżeniu itp.).
Ale w zależności od wizji operatorów i reżyserów zdarzają się pomysły na mniej typową prezentację odkrytych wdzięków aktorek (i aktorów).
Oprócz pokazywania wprost, czyli zdecydowanie najczęściej spotykanej formy, sceny rozbierane można też oglądać na przykład:
- jako odbicie w lustrze

- sfilmowane przez szybę (na przykład okna)

- sfilmowane przez kratę w oknie

- sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica)

- sfilmowane przez wodę: Joanna Pierzak - "Huśtawka"

- na fotografii pokazywanej w filmie (więcej na ten temat tu ->)

- na ekranie telewizyjnym (film w filmie)

- na monitorze komputera

- jako obraz z kamery

- jako obraz z lunety

- jako odbicie w szybie

Analizując naszą bazę takich sposobów naliczyliśmy ponad pięćdziesiąt. Do niepowtarzalnych lub bardzo rzadkich należą:
- nagość pokazana jako odbicie w wodzie

- nagość na wyświetlaczu kamery

- nagość na wyświetlaczu lub wizjerze aparatu fotograficznego: Anna Gorajska - "Szczegół"

- nagość na slajdzie: Agnieszka Grochowska - "Bez wstydu"

- nagość na ulotce reklamowej: Katarzyna Paskuda - "Superprodukcja"

- nagość pokazywana poprzez drabinki sali gimnastycznej

- nagość pokazywana przez rosnącą, wysoką trawę: Ewa Skibińska - "Matka Teresa od kotów"

- nagość na ekranie kinowym


- nagość na wyświetlaczu komórki: Aleksandra Hamkało - "Big Love"

- nagość pokazana jako odbicie w kafelkach: Ewa Dałkowska - "Sprawa Gorgonowej"

Bywa również, że ta sama scena rozbierana pokazywana jest zarówno wprost, jak i na jeden (lub więcej) sposobów wymienionych powyżej.
Najbardziej skomplikowany pomysł na pokazanie nagości aktorki to scena z filmu "Ciacho" z udziałem Marty Żmudy Trzebiatowskiej, gdzie biust aktorki zaprezentowano:
- wprost

- jako odbicie w szybie

- poprzez szybę

- na monitorze podglądu więziennego

Tylko w kilku przypadkach nagość aktorek pojawiła się sfilmowana " do góry nogami"- oprócz zilustrowanej powyżej sceny Wandy Koczeskiej z filmu "Rancho Texas" to na przykład:
- scena Małgorzaty Dobrowolskiej z filmu "Careful"
- scena Anny Gorajskiej z etiudy "Szczegół"