Nietypowe sposoby pokazania scen rozbieranych: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
| Linia 9: | Linia 9: | ||
* sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica) | * sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica) | ||
[[Grafika:Joanna_Trzepiecinska_sztukakochania.jpg|thumb|center|Joanna Trzepiecińska - Sztuka kochania]] | [[Grafika:Joanna_Trzepiecinska_sztukakochania.jpg|thumb|center|Joanna Trzepiecińska - Sztuka kochania]] | ||
* sfilmowane przez wodę | * sfilmowane przez wodę: [[Joanna Pierzak]] - "[[Huśtawka]]" | ||
[[Grafika:Joanna_Pierzak_hustawka_05.jpg||200 px|center]] | |||
* na fotografii pokazywanej w filmie ([[Fotografie związane z filmem|więcej na ten temat tu ->]]) | * na fotografii pokazywanej w filmie ([[Fotografie związane z filmem|więcej na ten temat tu ->]]) | ||
[[Grafika:Sonia_Bohosiewicz-fotozfilmu.jpg|thumb|center|Sonia Bohosiewicz - Rezerwat]] | [[Grafika:Sonia_Bohosiewicz-fotozfilmu.jpg|thumb|center|Sonia Bohosiewicz - Rezerwat]] | ||
Wersja z 11:36, 1 mar 2013
Nagość w produkcjach filmowych można pokazać na wiele sposobów. Sceny rozbierane są kręcone z różnej perspektywy, ujęcia realizuje się w rozmaitych planach (ogólnym, pełnym, zbliżeniu, półzbliżeniu itp.).
Ale w zależności od wizji operatorów i reżyserów zdarzają się pomysły na mniej typową prezentację odkrytych wdzięków aktorek (i aktorów).
Oprócz pokazywania wprost, czyli zdecydowanie najczęściej spotykanej formy, sceny rozbierane można też oglądać na przykład:
- jako odbicie w lustrze

- sfilmowane przez szybę (na przykład okna)

- sfilmowane przez zasłonę (na przykład prysznica)

- sfilmowane przez wodę: Joanna Pierzak - "Huśtawka"

- na fotografii pokazywanej w filmie (więcej na ten temat tu ->)

- na ekranie telewizyjnym (film w filmie)

- na monitorze komputera
- jako obraz z kamery
- jako odbicie w szybie
Analizując naszą bazę takich sposobów naliczyliśmy ponad pięćdziesiąt. Do niepowtarzalnych lub bardzo rzadkich należą:
- nagość pokazana jako odbicie w wodzie

- nagość na wyświetlaczu kamery
- nagość na wyświetlaczu lub wizjerze aparatu fotograficznego
- nagość w wizjerze teleskopu
- nagość na slajdzie: Agnieszka Grochowska - "Bez wstydu"

- nagość na ulotce reklamowej: Katarzyna Paskuda - "Superprodukcja"

- nagość pokazywana poprzez drabinki sali gimnastycznej

- nagość pokazywana przez rosnącą, wysoką trawę: Ewa Skibińska - "Matka Teresa od kotów"

- nagość na ekranie kinowym


- nagość na wyświetlaczu komórki: Aleksandra Hamkało - "Big Love"

- nagość pokazana jako odbicie w kafelkach: Ewa Dałkowska - "Sprawa Gorgonowej"

Bywa również, że ta sama scena rozbierana pokazywana jest zarówno wprost, jak i na jeden (lub więcej) sposobów wymienionych powyżej.
Najbardziej skomplikowany pomysł na pokazanie nagości aktorki to scena z filmu "Ciacho" z udziałem Marty Żmudy Trzebiatowskiej, gdzie biust aktorki zaprezentowano:
- wprost

- jako odbicie w szybie

- poprzez szybę

- na monitorze podglądu więziennego

Tylko w kilku przypadkach nagość aktorek pojawiła się sfilmowana " do góry nogami"- oprócz zilustrowanej powyżej sceny Wandy Koczeskiej z filmu "Rancho Texas" to na przykład:
- scena Małgorzaty Dobrowolskiej z filmu "Careful"
- scena Anny Gorajskiej z etiudy "Szczegół"